Saturday 16 May 2015

PERBEZAAN PURE BUTTER DAN MAJERIN - ATKINS

Hola!!!

Macam dah lama giler kite tak hapdate blog kite nikan??? tah la cam malas je nak hapdate sejak ramai plak yang menyalak tak sudah2 ni..masalah pa pon tak taw..berselindung dibalik fake account buleh ler..depan2 kecut segala..puiii!!! maleh den nak layan..ok la hari ni kite cuma nak share entry ciput je untuk teman2 Atkiners yang kite kasihi dan tak berapa nak kasihi sekelian hehehe!
*kena la kasihi juga orang yang kurang kasih sayang neh*

Lets Cekidaut!!!!

Ala! kite nak share perbezaan pure butter dengan bukan pure butter je pon..ha? kenapa dengan pure butter? sebabnya pure butter ni dikira sebagai GOOD FAT atau dalam bahasa melayunya LEMAK BAIK..kenapa kite perlukan lemak baik dalam badan? sebab lemak baik ni boleh merangsang lemak jahat dalam badan ajak gado..pastu bese ler..lemak baik sure la menang sebab dia herokan? so lemak jahat pon akan kalah dan perlahan lahan akan disingkirkan dari badan kite..hahaha! tu istilah paling mudah nak faham la tuk FAT BURN FAT tu..kalau ada yang tak faham boleh la google dengan lebih terperinci lagi yer??

kat bawah ni kite sediakan 3 gambar dalam 1 untuk korang membezakan butter jenis mana yang perlu korang amik dan baik untuk kesihatan..pilih la pure butter sebab dia lebih sihat..tinggalkan majerin sebab dia tak bape nak sihat untuk jangka masa panjang..cara nak beza antara pure butter dan tak bape nak pure ni senang aje..semudah memakan kacang kentut..kikiki! 

kalau korang pegi pasaraya nak carik butter..korang pilih la bahan2 kat pek dia tu macam pic 1 dan 2..bahan2nya terdiri dari susu/cream untuk yang unsalted butter dan susu/cream/ garam kalau jenis yang salted..kalau yang ada 2/3 benda ni sah2 la dia pure butter..kalau ada bahan campuran lain macam pic no 3 siap ada palm kernel bla bla bla tu jangan pakai sebab dia adalah majerin..dan untuk pengetahuan korang BUTTERCUP bukanlah sejenis butter walau pon namanya buttercup..ingat tu!!!
walau pon majerin lulus atkins sebab dia low carb tapi kite sume nak sihat tuk jangkamasa panjangkan? so baik mula makan makanan yang sihat2 je hokay?


kat bawah ni kite share beberapa jenis pure butter yang ada jual kat pasaraya sebagai panduan tuk korang memilih bila pegi shopping barang dapur..






sume ni adalah pure butter..gunakan tanpa ragu2..jangan lupa tengok cop halal jugak masa membeli..kang ada yang tak halal pulop..
ok tu je la yang kite nak share untuk hari ni..semoga bawak manfaat untuk kite sume..daaaaaa...


Moral Of The Story: Ilmu yang ada kena kongsi..asalkan jangan bagi ilmu sesat

Mode: Rajin sket

Sampai jumpe lagi..papai!!!

No comments:

Post a Comment