Monday 30 June 2014

JUICE APPLE + CELERY - MENU ATKINS PHASE 3 & 4

Hola!!!

Ape cer kesayangan sume??? sihat dop??? kite ok je..cuma sejak kebelakangan ni migraine je yang melanda..mungkin sebab cuaca sangat panas kat Lumut ni..tapi keadaan terkawal jangan risau erk?Memula kite nak ucapkan selamat berpuasa untuk korang sume..jangan ponteng2 tau? kalau ponteng nanti takley nak raya..aiyork!!! pastu kite nak mintak ampun dan maaf sebab dah agak lama kite tak menghapdate blog comel neh..hidup kite tengah huru hara sket skang neh..dah tenang2 sket nanti baru kite aktif hapdate blog ni macam biasa yer? buat sementara waktu ni mungkin kite akan tenggelam timbul sambil lambai2 tangan manja sket hohoho! 
*kalau sudi sila lah merindui diriku ini*
ok hari ni kite nak share resepi juice yang senang je dengan korang sume..bahan2 juice ni korang boleh olah sendiri untuk orang yang sedang berdiet dan orang tak berdiet hokay?? skang jom tengok camne nak buat juice yang sedap dan sihat neh..senang je neh!

Lets Cekidaut!!!


Bahan2 yang diperlukan cuma sebiji epal hijau dan sebatang saderi..adalah diingatkan dengan tegas barang siapa yang sedang berdiet atkins sila abaikan epal itu jika anda masih dalam fasa 1 dan 2 reti???? guna saderinya aje..fasa 3 dan 4 ok balun je! memula potong epal dan saderi tu macam dalam gambar kat atas tu yer..jangan plak korang gi masukkan sebijik epal tu dalam blender..mau jahanam blender hehehe!

500ML air kosong 
Air sejuk dari peti sejuk..sebab kite taknak guna ais makanya kite gunakan air sejuk untuk mendapatkan juice yang sejuk nyaman ditekak hehehe!

Sweetener
yang ni terpulang korang nak guna yang mana..lebih elok guna stevia sebab 0 carb..palsweet ni masih ada carb dan ada kandungan aspartame tak elok sangat untuk badan..tapi sebab ada banyak kat umah kite guna je dulu jangan membazir nanti jadi sedara syaitoonnn..lagi pon bukan guna hari2..sesekali takpe..kalau taknak letak gula ni pon takpe..korang minum je juice tawar lagi sihat kan?kan?kan?
*kalau larat la korang nak telan*

Caranya..masukkan sume bahan2 dalam blender pastu korang tutup blender tu..pastu hidupkan suis dan biarkan dorang berpusing ligat sampai sume bahan2 tu hancur dan menjadi juice yang lazat..

ni rupanya bila dah siap..sesuai diminum pada waktu pagi..skang ni tengah puasakan..elok amik masa bersahur..juice ni bagus untuk pelawasan..lancar aje sistem usus korang tu nanti kuikuikui!

Close up sket..slurrrpppp!!!! sodap!!! nyaman je tekak bila minum..kalau korang nak campak ais masuk dalam ni pon boleh lagi sedap..sejup jerk..kalau nak minum untuk berbuka pon ok sajork..takde masalah pon..ok selamat mencuba..

Notabulukakiyanglurus:
Ingat!!!! sape yang dalam phase 1 dan 2 jangan mengada nak guna epal tu..kite cubit nanti!

Moral Of The Story: makan makanan yang sihat kalau nak badan pon sihat..

Mode: Nak gi toilet

Sampai jumpe lagi..papai!!! 

No comments:

Post a Comment