Wednesday 30 April 2014

POWER OF ATKINS SEBELUM DAN SELEPAS 100 HARI - ATKINS

Hola!!!

Hari tu kite ada  citer yang kite nak share sesuatu yang buat kite rasa happykan? kan? kan? hehehe! so hari ni kite nak share la citer tu dengan korang sume.. 
Tadaaa!!! 
kite nak share kadar penguncupan kite lagi Muahahaha!!
yang ni lepas 100 hari pulop..diet manja2 + senam manja2..

Lets Cekidaut!!!

 Segala-galanya nampak agak  kempis la sket..perut yang 7 lapis tu dah tinggal 3 lapis je kot kikiki!

Baju kurung size M dah muat pakai..sebelum ni kite pakai size L..mihmihmih!

Lengan kayu balak yang flabby rasa nak gigit2 tu pon dah agak mantap sket hehehe! masih lagi gigih berusaha nak bagi fit dan tengah cuba nak dapatkan berat badan ideal dan BMI yang sesuai..

14 Jan 2014 = 68kg
24 Apr 2014 = 53kg
Total lost = 15kg
Waistline = 35cm to 28cm
Height = 145cm

kalau nak tau macam mana caranya macam biasa sila terjah 
baca..fahamkan dan mulakan langkah pertama anda hokay?
In shaa Allah betul caranya dapatlah hasilnya..
benda ni 80% jaga permakanan 20% senaman..senang giler nak dapatkan hasil..senaman plak kite buat yang senang2 dan boleh buat kat rumah je sambil mandi atau tengok tv..kat sini kite share sket la senaman ape yang kite buat..

 Kite buat Sumo squat untuk mantapkan punggung..reps leg + naik turun tangga untuk kecikkan peha dan push wall + water dumbell untuk kecikkan lengan..


Kite buat plank jugak..cabaran 30hari yang paling giler huhuhu! tapi dalam perjalanan menuju kurus haruslah kena buat sume benda yang patutkan??? hahaha! redah jerk!

Tak lupa air kosong kena minum 3 liter sehari mengikut berat badan setiap 25kg = 1 liter air..DVD tu pulak kite guna untuk mengedik-gedik kat ruang tamu bila ada waktu terluang..so tu je la yang kite mampu buat masa ni mengikut tahap kesihatan kite dan nak share dengan korang sume..kalau sape yang rasa tak suka boleh abaikan..kite tak perlukan haters untuk komplen itu ini..kalau korang rasa korang loser pegi main jauh2..

Dari segi pemakanan pulak kite memang cut nasik..tepung..mee..roti..gula..buah dan yang sewaktu dengannya sampai la kite dapat berat idaman kite nanti iaitu 45kg..kalau nak tau ape yang kite makan boleh search resepi Atkins yang kite dah share kat blog ni..tu la yang kite makan pusing2..kalau makan luar plak kite memang amik lauk + sayur je..ada gak cheat here and there tapi peduli apekan? badan sendiri tanggung jawab sendiri ler..kite ni pencinta makanan so kite dan makanan lazat memang tak boleh dipisahkan..cuma skang ni kite dah pandai jaga portion bila nak makan dan tak hentam hari2 dengan jumlah yang tak beragak macam dulu hehehe! 

Skang ni kite buat target..bila capai target tu baru la kite reward diri sendiri dengan makanan yang lazat..itu lebih baik dari belasah hari2 macam orang tak sedar diri..ini cara kite.. terpulang la pada korang kat luar sana nak follow ke tak..tak paksa..kite cuma nak share perjalanan ni dengan orang yang rasa nak tau..tu aje.. nanti bila dah dapat berat 45kg baru kite share lagi penguncupan kite erk? target 45kg tu kite cuba nak dapatkan sebelum 07/06/14..nak buat hadiah besday untuk diri sendiri..hehehe! doakan kite yer?? Eh! citer dah habis la...ok daaaa!!

Moral Of The Story: Hendak seribu daya..

Mode: Sengih kerang

Sampai jumpe lagi...papai!!!

No comments:

Post a Comment